2012 m. birželio 7 d., ketvirtadienis

JAV sprinteriai turės technologinį pranšumą?


  JAV trumpųjų nuotolių bėgikai Londono Olimpinėse žaidynėse bėgs apsivilkę specialiai Nike pagamintus aerodinaminius kostiumus „TurboSpeed“, kurie, pasak mokslininkų, gali padėti sprinteriams pagerinti rezultatą net apie 0.23 sekundės, kas labai dažnai lemia ne tik užimamą vietą, bet net rekordo pagerinimą.
  Įdomus faktas yra tas, kad 2008-aisiais Olimpiadoje bronzą iškovojęs amerikietis Walter Dixon nuo čempionu tapusio Usain Bolt atsiliko 0.22 seknundės. Tai leidžia daryti prielaidą, kad amerikiečiai nusprendė apginkluoti savo tautiečius naujausiomis technologijomis tam, kad būtų pagaliau pasiektos aukščiausios sprinto rungčių vietos, nurungiant, regis, nepralenkiamus jamaikiečius.
  „TurboSpeed“ kostiumą sukūrė JAV rinktinės apranga besirūpinanti Nike bendrovė, kuri koncepcijai pasirinko golfo kamuoliuko pavyzdį, nes visa apranga yra padengta kamuoliuko įdubas primenančiomis skylutėmis, sumažinančiomis pasipriešinimą. Pasak oficialaus Nike šaltinio, šiai aprangai sukurti prireikė net 12 aktyvių stebėjimų, eksperimentų vėjo tunelyje, konsultacijų ir gamybos metų, o tai rodo ne tik dideles investicijas į šį projektą, bet ir tvirtą tikėjimą jo sėkme. Rusijos ir Vokietijos rinktinės, taip pat remiamos Nike, žvelgia į ateitį pozityviai, nes tikisi sulaukti šių aprangų ant ir savo atletų kūnų, nors Nike nesiryžta to patvirtinti.
  Negana to, tarp didžiausių sportinės aprangos gamintojų – Nike, Puma ir Adidas – konkurencija kaip niekada didelė. Puma remia Jamaikos rinktinę su Usain Bolt priešakyje, Adidas prieš kurį laiką sukūrę AdidasTechFit kostiumus, kuriems irgi buvo prognozuota revoliucija sporte (vis dėl to šios prognozės, kaip ir buvo galima tikėtis, nepasitvirtino), o Nike mestelėjo į rinką naują, inovatyvų produktą, kuris dabar susilaukia didžiulio užsienio žiniasklaidos dėmesio ir komentarų (ypač klausiama, ar galima leisti sporte taip naudotis technologijomis, kad pažengesnių šalių bėgikai įgytų pranašumą prieš valstybes, kurios negali tiek investuoti į sportą). Kad ir kokia reklamos kompanija dėmesį patraukti bandytų Nike, visas kostiumo efektyvumas paaiškės realiai išbandžius jį varžybose, tačiau kada tiksliai tai bus, nei bendrovė, nei JAV rinktinė kol kas nepraneša, tačiau mes savo ruožtu galime tikėtis, kad tai bus dar iki Olimpinių žaidynių.
© Tomas Lekavičius. 2012

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą